Tuesday, March 11, 2008

Tidur-tidur ayam


Dua-tiga hari ni, sana sini orang bercerita tentang keputusan PRU12. Ada yang expressing their shocks. Ada yang bagi pendapat kenapa ini merupakan PRU paling teruk untuk BN. Ada yang meramalkan apa akan jadi kepada 5 negeri yang sekarang di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Rakyat. Ada juga yang meramalkan keputusan PRU13 empat atau lima tahun dari sekarang.

Kalau ikutkan hati, nak je aku sumbatkan telinga aku dengan iPod 80GB aku ni yang setakat ini memuatkan 3,583 lagu dan 148 movies. Itupun masih ada 14.7GB kekosongan. Biasalah, kapasiti memang sepatutnya kena lebih dari isi, macam ceramah BN! Kerusi lebih banyak dari pemerhati.

Anyway, most of the people who have been analyzing PRU12 for the past two days were nowhere in their stance before the PRU12. Suddenly, everyone has turned out to become an expert political analyst.

Siapkan ada seorang mamat tu, dia tau all the reasons of all the happenings. Bila orang kata kesian Koh Tsu Koon kalah besar, dia pun tanya "do you know why?" dan mula beri hujah-hujah dia. Bila orang kata KJ menang nasib di Rembau, dia pun tanya "do you know why?" dan mula beri hujah-hujah dia. Semua dia tau lah... sampai aku naik fed-up!

Ada juga yang tak tau apa yang dia cakap. Dalam perjalanan balik aku ke KL, dua perempuan, A dan B, belakang kerusi aku cerita pasal PRU12. Yang perempuan A ni sibuk cerita dia terkejut itu ini sampai perempuan B tanya dia undi di mana? Jawapan perempuan A: "I blue-collar so I rasa macam tak perlu I undi." WTF?! Lepas tu perempuan B pulak cerita lah how 5 states have fallen to the Barisan Rakyat, to the shock of perempuan A yang mulanya nampak lagi knowledgable daripada perempuan B. Sampai satu ketika, perempuan B berulang kali sebut orang DAP (it's Lim Guan Eng, fyi) akan jadi Menteri Besar Pulau Pinang. WTF?!

Lepas dari tu, terus aku sumbatkan telinga aku dengan iPod 80GB aku ni yang setakat ini memuatkan 3,583 lagu dan 148 movies. Itupun masih ada 14.7GB kekosongan. Biasalah, kapasiti memang sepatutnya kena lebih dari isi, macam ceramah BN! Kerusi lebih banyak dari pemerhati.

Tapi biasalah orang kita ni, suka 'glorifying history' than 'glorifying the battle/struggle'. Sebab tu, aku malas nak cerita-cerita sangat tentang keputusan PRU12 ni, it's all a history now. Kalau BN menang 1 kerusi Parlimen atau 222 kerusi Parlimen sekalipun, ini semua history.

Aku rasa macam nak bercuti ke Maldives atau mungkin ke Iran - ikut perjalanan PRU diorang. Lagi satu, aku nak qada' tidur aku yang tak cukup sebelum PRU12 (bukan macam ramai orang yang tak cukup tidur selepas PRU12 - tunggu keputusan sampai pagi, duduk di kedai-kedai kopi cerita pasal siapa jadi next MB).

Tapi aku hanya tidur-tidur ayam, terngiang-ngiang keputusan pilihanraya P62 <-- kalau korang expert, korang terus boleh tahu ini kawasan siapa... heheheh....



11 comments:

Hazelsyd said...

huhuu buat aku teruja dgn ipod itu sajer.. haha so out of topic eks?? hehehe

Anonymous said...

P62?... huhh.. sungguh lah aku teruja untuk mendengar apa alasan dia.. awat dia senyap ek?.. kwang3...

Day thambi.. speak up lah...
Inna day!!... poraaahhh...

Anonymous said...

wey deo, aku pun bangkit dari lamunan dan terus jadik patriotik bila tau keputusan...

terus strategise nak tukar alamat mengundi lagi 5 years to come, boleh? hehehehehe...

NANI SHAHABUDIN said...

lagu apa ko boh deo. sampai pencen pun tak habih dengar nih...

Unknown said...

Ipod ko macam macam ada ek?

Iced Nyior said...

"Suddenly, everyone has turned out to become an expert political analysis."

I second that. Pening listening to it. Then when I ask, so who did you vote for? And the answer is, oh I didnt vote. WTF!

I mean, I didn't even register to vote but I dont go around talking as if I'm in Forum Perdana or something.

Empty vessels make the most noise

lilinbiru said...

ok.so the point is..ko nak cite pasal pru ke pasai ipod 80gb?..state aku pas.so far no comments yet from me.

Anonymous said...

haah...aku pun pk mcm itu..ini bukan kisah tidur..heheheh ini kisah Ipod 80GB ..hihih...aku mengaku..aku punya ipod tak se80GB mcm kau...(apa motif aku nak cakap ni? --heheh akupun ada Ipod gak)...hehe

Deo said...

hazelsyd,
so, kau tau laa hiburan lagi menghiburkan dari politik kan? hahahahah

alangz,
yennadey?! poodaaahhhh... kunji yilek?! wakakakakaka

makcik,
5 tahun lagi ke? hmmm... you're not part of the history laaa.. hahahahahah

anne,
itu skim persaraan pencen aku. hahahaha....

elyat,
macam-macam ada.. ehh macam ada, macam takde... hahahahah

iced nyior,
ketung ketung ketung, ting tong, tong ting... hhehehehehe

lilinbiru,
lepas PRU12 ni kan dah ramai cite pasal politik, bagi chance laa kat depa... biaq pi laaa... hahahahah

he,
jawapan untuk kau pun sama macam jawapan untuk lilinbiru.. hahahaha

Anonymous said...

14.7GB free space huh...

sam said...

citer psl perempuan A & B tu kelakar la, typical Malaysians! Err...ye ke??

Related Posts with Thumbnails