Thursday, March 13, 2008

Menteri orang muda


Pak Lah dijangka akan mengumumkan barisan Kabinetnya (Kabinetnya? Dia punya ka?!) seawal Isnin depan yang membolehkan mesyuarat Kabinet pertama diadakan pada hari Rabu.

Temubual berita radio Bernama dengan seorang penganalisa politik pagi tadi ada menyebut, Pak Lah harus menamakan seorang Menteri yang muda bagi mewakili golongan muda di negara ini.

Orang pertama yang aku terfikir yang Pak Lah akan rasa paling sesuai (Pak Lah rasa ya, bukan aku yang rasa...) untuk mewakili golongan muda adalah "the most powerful 30-year old in Malaysia" yang juga "the most corrupted 30-year old in Malaysia."

Kalaulah betul Pak Lah tetap melantik this so-called 'Menteri yang mewakili golongan muda' dalam barisan Kabinet, it's going to be a doom's day for Malay politics.

Soalannya:
1. If KJ to be appointed as Menteri, which portfolio will he holds?
2. Are Kementerian Pengangkutan, Kementerian Kesihatan, Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan Kementerian Sumber Manusia reserved for MCA? Political experts who have been talking about politics these few days, please answer this. Hehehehe...


7 comments:

Anonymous said...

aku sesungguhnya pening baca muka depan berita harian hari ni...

Anonymous said...

dah tentu lah KJ bakal dilantik sebagai Menteri Kewangan yang baru....hahaha...maka akan adalah Penyagak Dunia kedua selain Soros.

lilinbiru said...

aku nak portfolio menteri kesihatan wanita only.boleh?

Anonymous said...

aku rasa ketua putri umno kot jadi menteri baru.. kj maybelah setiausaha parlimen kem. wanita & pemb masykt kot(wakakak)... tapi.. kalau lah kj betul2 jadi menteri... ahli2 umno kena buat sesuatu....huhuhuhu

Anonymous said...

alamak lupa taip nama
-ojij-

famil said...

aku rasa juga menteri kewangan.. sebab sebelum ni pak lah yg pegang. naturally lah dia boleh kasi

Deo said...

makcik,
rileks... baca ok, pening tak ok. jangan percaya semuanya...

anonymous,
ye ke? boleh tukar nama jadi KeJoROS...

lilinbiru,
menteri wanita reserved untuk lelaki sahaja... hahahah tapi yang berumur 70 tahun ke atas, India, dan yang kalah dalam PRU12. wakakakakaka

anonymous,
oooo... aku ingat KJ jadi Ketua Puteri UMNO.. wakakakakaka pakai skirt dan berjanggut.

ojij,
kau ni bila sebut pasal puteri umno je kau lupa nama kau ye...

famil,
mesti tiap-tiap hari dia bagi pak mertua dia rm5 duit beli aiskrim.

Related Posts with Thumbnails