Friday, March 28, 2008

Satu perjuangan terakhir


Life is like whatever song you listen to in the morning
One - Metallica

Aku tahu aku patut berjuang. Kerana itu hak aku. Dan aku masih di sini. Berdiri. Hak aku diragut di depan mata aku.

Tapi, entah kenapa aku rasa lemah? Seperti perjuangan ini tiada ertinya. Kerana permainan tamak dan hasad dengki yang berleluasa. Seperti perjuangan ini tiada penghujungnya.

Aku layu, tunduk ke bumi. Merenung rezeki yang dikurnia Tuhan di bumi ini. Seperti kata sahabat aku, mungkin rezekiku bukan di sini. Malah, rezeki aku lebih di tempat yang lain. Biarlah Tuhan Yang Maha Kuasa membuat ketentuan.

Metallica - One:
Now that the war is through with me, I'm waking up, I cannot see. That there's not much left of me, nothing is real but pain now.


3 comments:

Anonymous said...

agreed..rezeki yg lbh2 kat tmpt lain kuts..baru ja start baca ur blog last nite.. menarikk laa, dah save kat fav my lappy.

Anonymous said...

Bro, sometimes kita kena susah dulu sebelum senang. Makes you appreciate how hard it is to earn a living. Peace!

Deo said...

anon1,
tq

anon2,
peace! yo! yo!

Related Posts with Thumbnails