Sunday, March 23, 2008

Apa ada pada huruf G?


Teringat soalan dalam filem Nujum Pak Belalang...
Di manakah terletaknya kekuatan Hang Tuah? Jawapannya, di huruf 'T'. Jika digantikan huruf T dengan huruf B, maka jadilah ianya Hang Buah.

Soalan hari ini...
Di manakah terletaknya kekuatan Terengganu? Jawapannya, di huruf 'G'. Jika dibuang huruf G, maka jadilah ianya Terenanu. Hmmm... seperti orang sengau mengajar orang lain berbahasa baku.

Tak perlulah pemimpin Umno hunus dan dicium-cium keris itu. Simpan sajalah di dalam seluar, bersilang dengan keris yang sedia ada dikurniakan Allah. Tak perlulah dicium sendiri, berilah kepada orang lain yang berhak menciumnya. Itu lebih enak, bukan?! Cuma pastikan tiada cctv yang merakam...

Baca sini...


4 comments:

aku yg masih trauma nak balik tengganu said...

sesama parti pun x nak sokong.

Jingga Studies said...

tu lah apa lah deorg ni..dah nyaris kalah mau gaduh lagi..nampak sangat giler kuasa.. aku sokong supaya keris tu disimpan saja etc!

Anonymous said...

eh, keris mana satu nih?
biar betul...hehehe
ade lagi ke org nak kerus tu?
hahaha
inilah bahananya bila menipu, tak jujur, songlap duit rakyat bla, bla, bla....
Tuhan Maha Kaya

hairieusoff said...

semuanya giler kuasa..

Related Posts with Thumbnails