Tuesday, March 18, 2008

Back to life II


Life is like title of a song...
Barbie Girl - Aqua.

Aku tengah driving sepanjang Federal Highway. Terlihat dalam cermin pandang belakang kereta aku, awek berambut perang berkaca mata hitam besar. Memandu MyVi merah, mengekori kereta aku.

Aku perlahankan kereta. Masuk ke lorong paling kiri, bagi awek tadi potong kereta aku. Dia potong. Sewaktu kereta dia selari dengan kereta aku, aku pandang dia, dia pandang aku. Aku kenyit mata, dia senyum. Mungkin dia pun kenyit mata pada aku, tapi aku tak nampak sebab dia pakai kaca mata hitam besar.

Lepas dia potong kereta aku, aku pun masuk semula ke lorong tengah. Mengekori kereta dia. Aku ternampak di cermin belakang kereta awek tu satu sticker...

'Puteri Umno'
Alahai, tak relevan...

Terus aku menyanyi "She's a barbie girl, in the barbie world, life in plastic, it's fantastic! You can brush her hair, undress her everywhere, imagination, life is your creation"

Aku pun bagi signal kiri, keluar ke junction terdekat. Walaupun itu bukan junction ke rumah aku.


8 comments:

lilinbiru said...

ala..ko pun boleh ape lekat sticker "PEMUDA HINDRAF"..hahha.joking!

suealeen said...

kiranya ko ni macam UMNOFOBIA le ye... lilinbiru.. bukan pemuda Hindraf.. tapi Maldraf..wehehehe

Anonymous said...

wakakak deo..
nak gak selit dgn politik....
boleh apa.. leaps dia putri umno leh tukar ke pkr lepas ko takcle dia.... opssss

nadya said...

good one la wei!

Jingga Studies said...

ooohhh ko punye definition of back to life is kenyit2 mata haaaa..seronok jugak singletons ni ha??? uwwoop uwwwooppp!

deOughtred said...

lilinbiru,
aku nak letak sticker PEMILU untuk "Pemuda Pemalu" ahaks...

suealeen,
hahaha... boleh naik rashes, ponggong aku naik bintik-bintik pink. wakakakakak

anonymous,
apa warna rasmi puteri pkr, ek? kelabu asap? hahahah

nadya,
which one? hahahah...

jingga,
itu sakit mata... back to life kalau mata lebam lepas kenyit2 mata. hahahaha...

ANNE said...

sampai gitu sekali ka?

Anonymous said...

or you can put there pemuda serik!!

Related Posts with Thumbnails