Tuesday, March 25, 2008

Back to life V


Life is like title of a song...
The final countdown - Europe.

Aku di tempat kerja sekarang ini hanya untuk 21 hari lagi. Hari ke 22 dari hari ini, aku akan di tempat kerja yang lain. Walaupun rutin seharian dan perjalanan ke tempat kerja aku tak banyak berbeza, sehingga Jun. Arghh.. lamanya lagi! Nantilah aku cerita pasal ni.

Bila cerita countdown-countdown ni...
Dulu, waktu Form V, seawal tahun dah ada ditulis di sudut atas papan hijau (kanan atau kiri, aku tak pasti) "COUNTDOWN TO SPM: 350 DAYS". Hari-hari nombor tu akan mengecik atau menyusut, bukan menyonyot tau! Dan setiap kali nombor tu mengecik, aku akan berazam, "Aku start pulun study bila nombor tu jadi 300 days lah."

Bila 300 days tiba, aku revisited azam aku. Aku kata, "Aku start pulun study bila jadi 200 days lah." Beberapa kali jugak lah aku revisited azam aku sampai nombor tu mengecik jadi '10 days' pun aku revisit lagi azam aku.

Yang betul-betul aku dah tak revisit azam aku... bila dah perhimpunan sekolah terakhir dan juniors masing-masing balik ke kampung untuk cuti akhir tahun. Waktu tu, memang dah tak boleh revisit dah azam aku, sebab BM paper 2 hari je lagi! Waktu tu, aku tawakkal je laaa... hahahahha

Jingga and NSE Exit 135, dulu-dulu last korang revisit azam korang, countdown tinggal berapa hari lagi? Mesti tiga digit punya, sebab tu korang excellent! Hahahaha...


==
Anyway, tahniah kepada adik bongsu aku yang dapat results SPM last week, tak sempat nak cerita, sibuk dengan al-kisah post-PRU12. Sekarang, tunggu result permohonan untuk sambung belajar ke Korea lah pulak. Adehh, ni mesti banyak terpengaruh dengan drama-drama Korea nih...


1 comment:

Jingga Studies said...

haha ye la tu..aku punye cowntdown always starts at 30 days to whatever it is..always in trouble lah...

Related Posts with Thumbnails