Friday, August 01, 2008

It's time to say.... uwaaaaaaa


Relatives, Colleagues, Comrades and Friends,

As many of you are aware, I took up a new job some 3 months ago. Fortunately, the office for the new job is located in the same building as my previous workplace. And as I still work and live in Klang Valley, I didn't feel like I was in a new workplace since I was still surrounded by familiar faces, helpful hands and great minds.

While settling down in a new workplace is indeed difficult, relocating to an unfamiliar territory is more intractable. But the time has come. On 2nd August 2008, I’ll officially move to Johor Bahru after months of exhausting travelling between KL and JB.

Nothing is harder than saying goodbye to all the lovely people I’ve met and worked with. But somehow I know, we’ll meet again although I’m not quite sure where and I don’t know just when. This blog is still here, at least. Do call me whenever you’re in JB. I’ll take you to the best nasi lemak in JB and the best tomyam outside Bangkok - so far I only know these two places but I’ll fast track my JB (and Batam?!) food discovery.

Last but not least, please do forgive me for anything I did that hurt anyone of you at any point of time and wish me luck on my endeavors!

You're all in my heart, so until then… it's time for saying goodbye.

Adios amigos


“Dreams are always high up in the sky, unreachable and frightening. But this is the path that I will take where I believe there lies my future. This is my own story and I will still continue to pursue.”

--------------------

Saudara-mara, sahabat handai, bapak-bapak, ibu-ibu dan semua yang ada di sini,

Ramai antara korang tau yang aku ada bertukar kerja lebih kurang tiga bulan yang lalu. Untungnya, tempat kerja baru aku terletak dalam bangunan yang sama dengan pejabat di tempat kerja yang lama. Jadi, tak terasa seperti terasing sebab aku masih lagi tinggal dan bekerja di Lembah Klang, dikelilingi oleh korang dan kawan-kawan aku yang tak reti baca blog aku, yang sentiasa berada di sisi bila diperlukan, yang sentiasa menghiburkan dan menyenangkan.

Namun, setelah antara pejabat di JB dan KL, kini masanya telah tiba. Pada 2 Ogos 2008, aku akan berpindah secara rasmi ke Johor Bahru.

Bukan senang untuk mengungkap kata-kata perpisahan. Namun jauh di lubuk hati, aku yakin kita akan bertemu lagi suatu hari nanti, walaupun aku tak pasti di mana dan bila tiba masanya? Paling koman/kokak, blog ni masih hidup, kan? Jika ada kesempatan turun JB, jangan lupa calling-calling untuk semangkuk tomyam terhebat di luar Bangkok, atau sepinggan nasi lemak terhebat di JB ataupun biarlah sekadar secawan kopi O untuk melepas rindu dengan korang.

Andai ada kesilapan dan kesalahan, tersilap kata yang pernah mengguris hati sesiapa, ampun dan maaf aku pinta. Doakan kejayaan aku mengejar cita-cita. Andai juga ada sesiapa antara korang yang pernah copy lagu-lagu mp3 dari aku, aku nak nyanyi sikit…. “bila… aku sudah tiada…. simpan semua laguku jangan ditangis selalu; mungkin… ini sementara…. bila jumpa penggantiku, jangan dilupakan aku….”

Akhir kata, kalau ada sumur di ladang, jangan disimpan di dalam peti; kalau ada umur yang panjang, boleh kita berjumpa lagi. Kalau ada jarum yang patah, jangan disimpan di dalam peti; kalau ada silap dan salah, jangan disimpan di dalam hati.

Ok, adios!

Wassalam


9 comments:

Anonymous said...

Rulll...

Walau pun ko jauh nanti..ko tetap Ahkak ingat... (menitis2 air mata..sambil di sapu oleh jari jemari yg penuh dgn mutiara)

Moga tempat baru ko akan lebih hebat drp di tempat lama..

Ingat dik..jaga kelaku..(ko bukan boleh aku percaya nau...)

Salam Lagi Extra Mesra,

Ahkak Limah

Anonymous said...

it comes with time! jangan sampai affect keja ok! focus on your passion ok.

Anonymous said...

Selamat berada di tempat baru, betulke ko tak nak aku ikut ni deo esok??? boleh la sembang2 dgn ko dlm keta tu.(bg ko ilang mengantuk ke). ,angkat barang aku angkat kotak kecil aje lah ek...
opssss

-ojij-

Anonymous said...

ala entah2 ada jodoh kat tempat baru ke.mana kita tau kann

Nor Razi said...

wei pegi batam bagitau aku. Bukan apa, aku boleh jaga ko nanti wakakakakaka

Iced Nyior said...

May you have much success and joys at your new place :D

Hazelsyd said...

Deo,

All the best di tempat baru..u are gonna be happy there, i'm sure!

Anonymous said...

Rul,

selamat jalan, jaga diri baik2 ok? *sambil laga fist dengan Rul*

Fara said...

En. Azrul,

bolehkah kiranya saya meng'copy' ucapan oscar encik nih, sempena perpindahan kerja saya nanti?

terima kasih, dan semoga encik cintakan negeri tanah tumpah saya, sepertimana saya cintakan SA encik itu.


salam.

Related Posts with Thumbnails