Friday, August 22, 2008

Tentang family day


Aku dalam bas ni, on the way ke Desaru. Ini baru melewati Kota Tinggi, aku pun tak sure berapa jauh lagi. Naik bas je, malas aku nak drive. As expected, yang naik bas ni cuma yang single mingle je lah.

Dalam sejarah aku bekerja dari 1999, inilah pertama kali aku join family day as participant. Kecuali tahun 1999 sebab itu first year aku nak merasa family day, aku pergi jugak kat waterpark yang Shah Alam tu. Entah apa namanya.

Itupun aku pergi waktu makan tengahari je. Ingat nak juga mandi tapi aku dengar-dengar, sampai keruh dibuatnya air situ, siapkan jam 4pm dah kena tutup sebab air dah berkeladak. Mana taknya, 6000++ pekerja dengan anak bini sekali dalam waterpark tu.

Aaaa Wet World namanya. Sejak dari tu, aku attended family day sewaktu aku involve dengan organizing team je. Ada sekali tu yang aku ingat, kat Desa Water Park, aku komiti lucky draw, disebabkan lucky draw dah settled by tengahari, selebihnya aku jaga budak-budak hilang.

Ya salammm.... puaslah aku nak memujuk budak-budak nangis, basah lencun baju aku dukung diorang dengan hingus budak-budak tu meleleh kat bahu aku. Puas jugak lah aku describe budak tu sampai kan baju/seluar diorang gambar kartun apa aku describekan waktui buat pengumuman. Yang mak bapak diorang sedappp je mandi, tak hengat ke anak hilang. Penat tau jaga budak hilang.

Tadi sebelum gerak, si Ucop ni cakap kat geng-geng budak lelaki yang duduk belakang bas (macam zaman sekolah-sekolah, lelaki duk belakang, awek duk depan). Dia kata, hopefully next year, kita dah tak naik bas lagi gi family day. Maksudnya, pergi berdua atau dah bertiga laaa Aku kata, kalau aku kena naik bas lagi tahun depan, aku berenti kerja. Lagi best kalau aku dapat kerja kat tempat yang takde family day. Wakakakak

Ok. Have a bitch-ing beach-ing weekend.


No comments:

Related Posts with Thumbnails