Monday, August 04, 2008

3 minutes and 15 minutes


Updating via BlackBerry from Sedap Corner, over tea and dinner. Office aku masih lagi tak stabil data line, phone line, air cond. Everyone macam takde mood nak bekerja especially when the bosses are away meeting in Singapore.

So, memang aku termenung buat bodo je lah hari ni, nak buat kerja tak boleh, nak buat-buat kerja sambil surfing internet dan chatting pun tak boleh.

Q: Apakah perbezaan antara 3 minit dan 15 minit memandu?
A: Jusco setingkat dan Jusco 4 tingkat!

Hahahah.. Sedar tak sedar, aku dah melalui satu weekend di JB. Yang paling amazingnya, dah 4 trips aku ke Jusco. 3 kali ke Jusco setingkat yang 3 minit je dari apartment aku dan sekali ke Jusco 4 tingkat yang ada TGV, 15 minit dari rumah aku. Tapi aku tak berapa explore lagi lah stores apa yang ada di Jusco besar tu.

To tell korang the truth, aku dah settled down dah emotionally. In fact, pagi tadi aku bangun dan keluar pergi kerja lebih awal dari kebiasaannya di KL. Semalam, while waiting housemate aku tiba dari KL, aku dah furnish kan dah apartment aku dan excited jugak lah tunggu housemate aku.

Sekali tu housemate aku macam tak excited pun. Aku volunteer tolong dia angkat barang dari kereta. Rupanya dia just bawak satu beg plastik besar, 5 pasang baju gantung kat hanger, kasut dengan laptop je. Rupanya mind dia pulak yang tak set nak pindah. Kalau tak sebab ada majlis tahlil petang semalam, mau dia gerak ke JB pagi tadi je.

Malam semalam, aku ada buat DIY, pasang small cabinet nak letak kipas. Air cond ada tapi aku tak berapa minat tidur berair cond ni sebab kerasss je anggota badan aku ni, bahaya tak tau nak tala ke mana.

Housemate aku pun tolong-tolong lah aku buat DIY. Sambil tu, dia tanya aku, "Sunyilah rumah ni. Selalu aku dengar anak-anak aku bising." Aku senyap je. Dia sambung lagi, "kau biasa sunyi macam ni ke?" Aku pun dengan kerasss hati aku jawab, "aku biasa je...". Kekekeke

Hari ni, colleagues aku semua macam homesick kat family kat KL. Semua macam mandom je. Sampaikan bila lalu satu tunnel tu, semua kata "weh, kita kat KLCC ni..." tahap kritikal colleagues aku ni.

Ehh ok lah, fish ketiaw aku dah sampai. Nanti habis pulak colleagues aku rasa sorang sikit ni. Sambung later. Adios!


3 comments:

aez82 said...

hey!! jb is not that bad ok..
seems like u dekat dengan permas..is it ?? hurmm..try senibong lah..gerai no 6..nice ikan bakar ok!! so the yummy i tell ya!! wat else..mayb can go to desaru..hu hu..or klu u suke makan durian..go to pontian and go for the "sekali-makan-rm8-promotion".. =) am a johorean in kl.. every weekend balik jb!!

Anonymous said...

eh,kat bukit layang2 pasir gudang pon ader pesta buah-buahan..
8,9,10 ogos nih..

:)

Anonymous said...

gelakk siuttt aku baca entry ni. syahdu tapi lawak...huhu..

aku paham camner homesick tu..wakakaka..

mariah carey perasan. haha.

Related Posts with Thumbnails