Tuesday, August 05, 2008

Kantoi dan Kandar (Part I)


(updating dari BlackBerry lagi, Internet line masih tak up. Yang up hanya cater Outlook je...)

Part I: Kantoi

Aku dapat messenger message dari delinn. Dia kata, "entah-entah housemate kau ni husband kawan aku?!"

Ceritanya macam ni, dalam entry yang sempena perpindahan aku, kawan delinn ni ada tinggal komen lebih kurang macam ni, "entah-entah deo tu kerja sama company dengan husband I yang kena relocate ke JB."

Dan bila delinn baca entry aku yang semalam, cerita part homesick housemate aku ni sama macam entry kawan dia pasal husband dia homesick. Cuma entry kawan dia lagi syahdu, syeh! Sampai berlinangan air mata housemate aku ni yang husband kawan delinn (ahh... complicatednya talian kekeluargaan aku dengan delinn) homesickan family kat KL.

Dan aku buat perjanjian syaitan dengan delinn nak rahsiakan discovery kitorang ni daripada housemate aku dan kawan delinn. Ye laa kan, syok jugak aku baca cite housemate aku sampai menitiskan air mata ni. Nanti kalau kawan delinn dah tahu siapa aku, mesti dia tak tulis part yang censored kan.

Tapi tadi, waktu nak gi lunch housemate aku tanya, "kau ada blog ke?" Aku pun terdiam dan aku tanya balik, "sape cakap?" Housemate aku kata, "wife aku..." Kekekekkek dan bermula lah sesi menrevealkan segalanya. Housemate aku terkedu je bila aku cakap, "Kau nangis ek? Kau nak beli Captiva ek? Kau beli peti ais besar ek ganti peti ais kecik yang kau pakai sejak kawin dulu?" Dan banyaklah lagi.

Sampaikan housemate aku kata, "Amboi! Semua kau tahu ni..." Aku kata, itu baru aku baca satu entry, belum lagi aku baca archive. Wahahahahaha....

Sambung later. Adios!
Coming up Part II: Kandar


3 comments:

edrina said...

oopsy kantoi..hiks

DeLinn said...

laaaa kantoi dah!! hahaahahha tak dan sehari! kkekekeke

Nor Razi said...

hahahahahaha

punya la besar blogsphere nih terjumpa pulak kat satu rumah.

kekekekekeke, nasib la ko tak kutuk dia macam ko kutuk ojij kekekekeke

Related Posts with Thumbnails