Wednesday, February 13, 2008

The best of Mak III


Previously: The best of Mak II

Mak aku, yang 59 tahun tu...
Tak berlesen menunggang motorsikal.
Apatah lagi lesen memandu kereta, lori, kren, treler, keretapi, kapal, kereta F1.
Kalau ada pun, tak guna juga...
Dulu, ada basikal je kalau nak ke mana-mana.
Kalau nak pergi jauh sikit, naik keretapi...
Dapat diskaun, Bapak orang keretapi!
Dulu laa...

Bapak tak payah pening, nak bayar tambang bas aku ke sekolah.

Mak aku...
Dialah pemandu aku, aku duduk belakang, naik basikal laa...
Aku duduk belakang, atas besi tu.
Jalan ke sekolah berbatu-batu, besar-besar pulak tu.
Sakit wo! Ponggong aku.
Aku komplen. Mak buat dek je.
Dua hari lepas aku buat komplen rasmi.
Bontot aku tak sakit lagi.
Mak buat special, customized, home-made pelapik/cushion untuk aku duduk.

Mak aku hantar aku sampai betul-betul depan pintu pagar sekolah.
Mak aku tengok aku dah masuk kelas, baru mak aku balik.
Waktu habis sekolah, tak pernah aku tunggu mak aku.
Mak aku yang tunggu aku. Aku selalu keluar last, sebab aku suka bodek cikgu.
Mak aku hantar aku balik rumah, sampai betul-betul depan pintu rumah.
Tak payah risau dah kalau ada yang nak culik aku. Aku ni kan cute...

Kelasss Mak aku.
Korang ada sekelasss Mak aku?
Takde lesen memandu pun, tiada masalah hantar aku ke sekolah.
Siap boleh respond to complaint within two days, delighting complainant with perfect solution!
Caya laaa Mak aku! I love you! Uwooooppppp…uwoooooppppp buat Mexican wave.


to be continued...



No comments:

Related Posts with Thumbnails