Wednesday, February 06, 2008

The best of Mak II


Previously: The best of Mak I

Mak aku, yang 59 tahun tu...
Dulu sekolah sampai LCE (bukan SRP, bukan PMR... LCE okay)
Tak pernah duduk dalam kuliah di universiti.

Jauh sekali menggenggam segulung ijazah, jauh lagi sarjana, tak terjangkau doktor falsafah.
Mungkin sebab waktu mak aku kecil dulu, Tok aku tak timang dia sampai cucur atap.

Bapak tak pernah pening nak bayar duit tuisyen atau kelas tambahan atau cari tempat tuisyen terbaik untuk aku.
Bapak tak payah pening nak telefon ustaz/ustazah sana sini tanya ada kekosongan kelas mengaji untuk aku.

Mak aku...
Dialah cikgu tuisyen aku, sampai ke universiti dah aku.
Dia jugalah mengajar aku mengaji, sampai khatam dah aku.

Mak aku...
She's the best teacher!

Kelasss Mak aku!
Korang ada sekelasss Mak aku?
Caya laaa mak aku! I love you! Uwooooppppp... uwoooooppppp buat Mexican wave.


to be continued...



2 comments:

meg said...

Ko perli aku ye...mcm mana aku nak jadi ibu mithali, smlam aku balik jam 6ptg pun kena sapa dgn CEO company...La ni, ibu-ibu moden digalakkan outsource anak-anak utk diajar org lain kalau tak mau jadi gile meroyan...janji SLA is met...

deOughtred said...

meg,
oppss... appraisal aku dah settled kan kan kan? hahahaah... kau pun kelasss juga... tapi mak aku lagi kelasss... hahahaha

Related Posts with Thumbnails