Tuesday, December 02, 2008

Deja-vu


Semalam aku drive JB-KL, exiting USJ around 6.10pm. Instead of making my way straight balik rumah aku kat Sek. 13, aku stop by kat tepi satu padang bola ni. And one by one memories datang balik dalam kepala aku. Tapi semua tu bukan imajinasi je, it truly happened.

There I was, sitting in my car. Tengok budak-budak bola training. Some similar faces, almost all of the coaches I've known before. There was Yunus Aliff who is now the head coach of the football team. Padang bola yang memang dulunya jadi port aku, almost everyday.

Then, suddenly somebody knocked on the window of my car. Dia suruh aku keluar dari kereta. Again, a same face yang dulunya pun lepak sekali dengan aku kat tepi padang bola tu. Then, sorang sorang datang jumpa aku tanya khabar. And at the same time around 6.35pm, budak-budak yang baru habis buat OT baru keluar dari kerja.

Lepas Maghrib, lepak minum kat kedai atas bukit sampai lebam. Familiar drink mates, same old stories. Sampai malam pun, aku tak sampai-sampai lagi ke rumah aku. Instead, spent a night in a friend's house, helping him out with his assignment. Same thing like before, always been intelligently bullied by the others - tolong buat paper laa, tolong buat surat laa, tolong translate documents laa...

Pagi tadi, on the way home (finally) went through the familiar traffic, only on the reverse direction. Petang ni, I'll be in a room which I've probably been there before. So dejavu, kan?

Nak effect dejavu yang lebih tegar, nahhh aku post gambar ni. Personally, aku suka gak laa gambar ni walaupun time tu rambut macam tahpahapa tah... (errkkk... aku baru bangun dari tidur kat ofis ke time tu? heheheh)



4 comments:

Anonymous said...

rambut lu lawa la bro...

K i a H R o N g G e n G said...

kurus nye deooooooooooo

JoeBangla said...

aku rasa pernah tengok budak yg dalam gambar nih masa kat Proton dulu

Anonymous said...

"cinta pertama" lu dgn proton memang tak dapat dilupakan....

Related Posts with Thumbnails