Friday, January 30, 2009

Year of Ox - lagi?!!


Demam CNY tak habis-habis lagi nih...
This weekend aku balik Shah Alam lagi. Yahooooooooo!!! Sejak aku bersihkan apartment aku last weekend sehinggakan secalit debu pun takde, aku rasa rindu sangat dengan apartment aku. Sebelum ni, dah berapa kali dah aku dok terfikir dan berkira-kira bajet, rasa macam nak total makeover je apartment aku tu. Tapi, lepas aku pulun kemaskan, buang banyak barang-barang yang tak bersentuh for the past 4 years, aku rasa tak payah total makeover lah, cantek jugak. Ekekekeke...

Dan aku rasa, cuti empat hari memang ngam-ngam soi. Tak terlalu panjang dan tak terlalu pendek. Sebabnya, Jumaat lepas kerja aku gerak dari JB. Then Sabtu, aku uruskan benda-benda yang memerlukan aku berurusan waktu office hours macam bayar maintenance rumah, gi post office. Then, Ahad aku boleh pulun kemas rumah sampai petang. Ahad malam, boleh berpoya-poya. Isnin pagi boleh berpoya-poya gak sampai petang sebelum balik ke JB semula. So, afdalnya kalau kerja 3 hari seminggu je lah, ek? Kalau cuti 5 hari, dah aku mati kutu. Masuk internet pun dah tak tau nak surf apa dan kepala dok ingat kerja je dan deadlines. Huhuhuh....

This weekend, aku tak plan nak balik Shah Alam. Aku cuma plan nak balik waktu cuti Thaipusam je. Tapi, aku kena jugak balik this weekend. Apsal? Ada majlis ke? Hehehehe... aku ambik cuti hari Isnin, yang cuti ganti Hari Wilayah tu. Bukan ada apa. Cuma, aku nak tengok Superbowl XLIII je sebenarnya. Huhuhuhu.... nak tengok team Nek Rock main, first time masuk Superbowl!!! Wakakakakak....

Dan bukannya aku tak boleh tengok di JB. Masalahnya, kat JB ni aku tak subscribe Astro sebab aku boleh pakai kad astro aku yang di Shah Alam tu di JB. Dan masalahnya lagi, kad astro aku tinggal di Shah Alam, terlupa nak cabut waktu balik hari tu. Adehhhh... sia-sia lah cuti aku kalau tak dapat tengok Superbowl XLIII, kan? So balik laa aku lagi ke Shah Alam weekend ni.

Ada jugak alasan aku nak makan nasi kandar. Ada jugak alasan aku nak gi Sunway Pyramid. Ada jugak alasan aku nak makan beef chili fries kat Carl's Jr. Adehhhh meleleh segala macam air nih...

Anyway, ni gambar CNY deco yang aku amik kat Sunway Pyramid last weekend.



Suka aku gi sana time CNY hari tu. Orang tak ramai walaupun kedai tak semuanya bukak. Sampaikan dua kali laa aku ke sana, bukan ada buat apa-apa atau tonton wayang atau apa. Dalam dua kali aku ke sana, aku makan kat Carl's Jr, dengan beli sepasang kasut badminton dan tiga pasang stokin je. Dan juga, aku dah ada Jusco Card!!! Hehehehe... kena plan annual leave ni selaras dengan JCard Members' Day ni. Hahahahaha....


4 comments:

Radhi Dahlan said...

Summit memanglah tmpt "dia". Deco bagai nak rak!

[nak main legokah deo kat superbowl tuu]

Deo said...

Didie, kenapa kau selalu get my entries wrongly? Bila aku tulis "boss aku bukan seorang wanita yang cantik" kau kata "boleh ke aku kerja dengan perempuan?" Bila aku tulis "sunway pyramid", kau tulis "summit". Adehhhhhhh...... apa nak jadi niiiiiii...... Takut nanti aku ajak main Lego, kau ajak aku main golek-golek kat tepi tasik macam hindustan pulak.

iman said...

kadang² baca pasat pakcik nie, terasa mcm pakcik nie b'ada dlm dua alam...hehehe alam remaja ngan dewasa....hehehe jgn marah...tp deco utk CNY @ christmas, mmg cantik kat klcc pun same, tp kalau ari raya...mcm biasa jer.....

Radhi Dahlan said...

Salah eh? [aku dah bengongkah?, tapi suka atilah nak komen apa]
wakakakakaakah...

Related Posts with Thumbnails