Saturday, August 01, 2009

Stesen radio ngok


Korang perasan tak kalau korang driving kat highway ke atau ikut jalan persekutuan. Them at some point, radio yang korang dengar dari mula perjalanan dah serak-serak basah dah macam nak hilang dari reception. Dan korang jari korang pun mulalah petik butang search/scan tu kan? Dan most of the time, radio search korang akan berhenti kat kalau bukan stesen radio tamil, stesen radio cina, kalau tak stesen radio cina, stesen radio tamil.

Dan mula laa korang menyumpah kan, macam takde stesen radio lain kan? Ekekekek jangan nak menyumpah-nyumpah. Mengikut konsep 1Malaysia yang bongok tu, korang kena dengar stesen radio tamil dan cina dengan hati terbuka, ok? Aku takpelah sebab aku memang tak ngam konsep 1Malaysia bodoh tu. Tapi, aku pun pelik jugak, apasal radio tamil dengan radio cina ni kuat betul signal dia?

Anyway, semalam aku drive JB-SA, macam tu jugak lah peristiwa yang berlaku. Sampai aku tutup terus radio kereta aku tu. Dan malas jugak nak pasang iPod aku. Sampai kat area Seremban, aku pasang baliklah radio dan mulalah search mana-mana stesen radio yang dapat. Dan terbehentilah kat satu stesen radio ni. Puas aku fikir stesen radio apa yang aku dengar ada lagu M Daud Kilau, dengan tah sape lagi tah.

Bila dah dekat jam 8 malam, barulah ada suara deejay tu sebut anda bersama Klasik FM dan kejap lagi ada berita radio jam 8. Oooo channel radio klasik fm bongok tu rupanya yang aku dengar. Anyway, it was a ngok decision by the government to change Radio 1 into Klasik FM. Then, RTM has always been ngok for having deejays, pengantara yang suara macam nak tidur, macam dah berbulan-bulan tak dapat seks.

Dan lebih bongok lagi bila berita tu start, pembaca berita tu sebut, "Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..." Ya salaaammm time tu aku rasa nak muntah time tu jugak. Gila apa salam 1Malaysia?! Biol punya RTM, sebiol menteri dia yang dah outdated tu. Dan aku tak tau laa kalau zaman Pak Lah jadi PM dulu diorang ada sebut, "Salam Hadhari..." ekekekekek...

Anyway, malam ni aku nak gi tengok konsert Search kat Bukit Kiara dengan Des, Zam and LB. Kalau laa waktu start konsert tu Amy Search sebut, "Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia semuaaaaaaaaa....", memang akan aku baling kasut converse aku ni nanti.


No comments:

Related Posts with Thumbnails