Monday, August 17, 2009

Mood jauuhhh... jauuuuuhhhhh...


Teringat lagu Zainal Abidin, "Jauhhhhh....jauuuuhhhh.... jaaaaauuuuuhhhhh...."

Mood aku nak mengupdate blog ni menjauh sekarang ni. Mood aku semuanya dah terpalit pada Farm Town. Well, level aku mensaksikan segala-galanya. Going into my second week, aku dah sampai tahap 32 dah, tahap yang diorang kata jerih sangat nak sampai. Aku rasa senang je aku sampai tahap tu. Dan jugak aku dah pintas geng geng yang pung pang pung pang sejak lama dulu. Ni ada gambar aku dan pekerja-pekerja upahan aku sebelum diorang berkerah tenaga kutip raspberry. Kira macam masuk kerja in real life laa, amik gambar nak buat ID. Ekekekeke...



Tapi, sekarang ni nampak sikit dah tone down dah pung pang pung pang diorang. Kalau diorang nak pung pang pung pang pun, diorang buat belakang aku rasanya. Dan semakin beriltizam aku tengok diorang ni bekerja, masing-masing pasang strategi, ada planning, lepas crops ni masak, nak tanam apa; then, cukup time nak tanam apa pulak, then by the time masuk ofis crops dah masak, then tanam tu, then tanam ni. Haa elok lah tu.

Merdeka weekend aku kena pindah rumah JB. I have not prepared a thing. Bencinta nak pindah ni. Almusababnya aku nak balik SA dulu, nak gi Ikea nak tgk storage box atau benda-benda yang boleh buat storing things. Rumah sewa aku nanti takde almari dan aku malas beli almari. Aku nak beli penggantung baju macam kat pasar malam tu, then my undies, pakaian-pakaian tak bergantung aku nak letak dalam boxes je. Tu yang nak cari kat Ikea tu. Susah-susah sangat pun aku nak beli chest drawer je lah.

This Thursday, Friday and next Monday, Tuesday aku cuti. Cuti Awal Ramadhan. Sebab aku rasa sure lembek nya mula-mula puasa. Dan kalau lembek tu at least boleh tidur kan kalau kat rumah. Kalau tak tahan sangat, boleh berbuka je kan kat rumah? Hehehehe... anyway aku rasa ok kot tahun ni sebab banyak hari jugak aku puasa sunat tahun ni sejak bulan Rejab hari tu.

Di kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua yang layak berpuasa. Semoga kita meraih segala keberkatan yang Allah sediakan di bulan puasa ni. Itu je lah. Kalau aku takde update kat sini nanti, korang cari lah aku kat ladang aku ataupun kat marketplace, sure aku ada kat sana tu. Calooo!


2 comments:

Lan Bingka said...

selamat berpuasa!

Kujie said...

selamat berpuasa, Selamat melipatgandakan ibadat

p/s word verification - ensick owh..apa makna tu?

Related Posts with Thumbnails