Tuesday, August 11, 2009

Testing... 10,000ft in air


Ada satu hari tu, boss aku tak masuk ofis, meeting di KL. Aku email dia pagi-pagi, hopefully by the time dia reach KL, dia dapat email aku. Sekali, dia balas email aku, "Will get back to you, dalam plane 10,000ft in air". Siot je, siap ber-email dari dalam flane.

So, semalam aku gi KL, aku being naughty gak. Aku tak off phone aku and still sms-ing, facebook-ing, twitter-ing dalam plane tu sebelum take-off, waktu take-off, lepas take-off kejap, sebelum landing, waktu landing dan waktu plane tu park. True enough, memang ada signal tapi kejap laa not all the time. Aku tak sure pada ketinggian berapa baru dapat signal, tapi ada laa dalam 10 minutes after take-off and before landing.

Cerita pasal meeting aku semalam terhabis awal pulak, jam 4.15pm dah habis dah. Aku fikirin, sempat lagi kalau nak kejar flight jam 5.25pm instead of tunggu yang 9.15pm. Tak tau nak buat apa tunggu lama-lama kat KLIA. Ladang pun takde apa nak dikerjakan sangat. Hehehe... aku pun call cab, dalam 4.35pm cab sampai, bergegas pakcik tu drive aku.

Sampai kat kaunter check-in tu around 5.05pm, aku tanya brader kaunter tu, sempat tak aku nak kejar ni, berkali-kali dia kata sempat. Padahaaaaal.... tak hingat punya flight aku ikut gate A3, nun yang dekat hujung-hujung of all the A gates. Terkemput-kemput aku melangkah, dengan kasut high heel aku ni. Hehehe.. waktu tu rasa nak terpelecot je buku lali aku, rasa nak tanggal je kasut dan berjalan kaki ayam.

Ye laaa tu confident je brader tadi dengan rileksnya kata sempat. Memang le sempat, tapi naik melecet kaki aku berjalan laju begitu. He should've said, "sempat kalau encik berjalan dengan kelajuan 13km sejam." Baru lah aku boleh decide whether to take that flight or not. Ada jugak buggy lalu tapi tak sampai hati aku nak tahan sebab buggy tu untuk warga emas atau orang kurang upaya je aku rasa. Hmmm...

Anyway, dalam plane aku tidur le. Itu je yang boleh dibuat kan? Takkan nak ngorat stewardess, apa barang duduk kelas ekonomi nak ngorat stewardess kan? Tapi tak senang tidur aku dibuatnya, tengah mimpi baru nak tanggal butang baju dah stewardess tanya, "snacks for you sir?" Aku rampas 2 paket kacang, aku masuk dalam poket, aku sambung tidur. Tengah sedap mimpi nak bukak tali pinggang seluar, stewardess kejut aku lagi, "juice for you sir?" Aduuuhhhh....

Akhirnya tak jadi tidur dah aku. Suddenly aku nampak ni....



Macam mana lalat ni boleh tersesat dalam plane ni? Dan sure lalat ni bangga dengan kawan-kawan atau sedara mara dia yang dia dapat naik plane. Tapi tak sure laa lalat ni lalat domestik ke atau lalat international? Dan mulalah aku berfikir perjalanan lalat ni kalau dia datang dari Miami ke atau South Africa ke? Jauh perjalanan lalat ni... misi mengelilingi dunia kot. Sure kalau dia balik tempat asal dia, boleh dapat gelaran Datuk nih. Heh...

Tengah sedap berimajinasi tentang kehidupan lalat tu, mata aku ternampak ni pulak....





Dan terus aku teringat dan ter-rindu pada something. Korang tau laa apa yang aku bayangkan dan rindukan waktu tu. Rasa macam tak sabar-sabar je nak landing pastu nak gi cari spot wifi, turn on my computer and log in to Farm Town. Huhuhuh...


No comments:

Related Posts with Thumbnails