Monday, August 10, 2009

Ladang KLIA


Memang betul lah kata Joe Bangla, kalau dah terstart main Farm Town, jangankan nak update blog, nak baca blog orang pun malas. Hehehehe... dan jangankan blog, status facebook aku pun tak berupdate. Status twitter pun tak update jugak especially sejak twitter kena hacked hari tu dan aku tak dapat retrieve new tweets. By the way, aku dah level 26 dalam Farm Town sejak aku mula serius Khamis lepas. Not bad lah kan?

Macam mana tak cepat naik, last weekend tidur aku pun dah jadi dalam interval between 2 to 4 hours sebab aku tanam grapes dan raspberry je yang masak in 2 to 4 hours. Bila dapat harvest dan plow every 2 or 4 hours, banyak lah dapat xp ataupun coins. Dan by malam tadi, aku dah pintas pun geng-geng yang dah lama main pastu memekak-mekak kat tagboard terjerit-jerit pastu asyik dok "brb, nak kutip tanaman" benda-benda macam tu lah.

Anyway, aku kat Senai Airport ni nak ke KL. Ada meeting kat Transportation Ministry Putrajaya. Aku tersilap bajet ingatkan flight jam 8.30am. Aku bajet keluar rumah jam 6.30am tapi terlajak 15minit sebab nak check ladang dulu. Ekekekek... kelam kabut gak laa sebab about 5km to airport jalan jem, pastu waktu nak masuk parking, kereta depan aku tak boleh retrieve parking ticket lah. Then, aku tengok boarding pass aku flight jam 8.50am rupanya. Hmmm unnecessary stress jadinya tadi tu.

Aku gi KL balik hari je ni. Kalau ikutkan boleh balik lepas kerja last Friday dan spend weekend kat SA tapi aku dapat tau pasal meeting ni pun pagi Jumaat tu dan kepala aku dah tune untuk spend weekend berladang kat Johor. Dan aku travel by flight je lah. Malas nak drive, lagipun last Monday kereta aku breakdown kat Machap. Radiator cap rosak, coolant bersembur, temperature naik.

Yang bestnya tu, waktu temperature tu naik adalah dalam 10km from R&R Machap. Aku siap slow talk dengan kereta aku, kalau nak mati enjin ke berasap ke, jangan kat tepi jalan, tapi kat R&R Machap. Betul-betul masuk Petronas Machap tu, enjin kereta aku mati. Aku pun just cruise masuk parking tepi Petronas tu. Dan bila aku turun kereta, baru lah keluar asap. Heheheh dengar kata, kereta aku tu. Dah macam tu kena laa dekat RM1200 repair. Padahal radiator cap tu RM15 je. Ada laa buat benda-benda lain jugak sikit.

Ok, ni flight aku ni tiba KLIA before 10am. Meeting aku 2.30pm to 5.30pm. Return flight pulak at 9.15pm. So, before meeting aku ada 4 hours to spare dan lepas meeting ada 3+ hours. Nak gi ofis KL, macam tak berbaloi pulak dari KLIA nak ke KL then ke Putrajaya. So, berladang je lah aku kat KLIA nanti. Heheheh...


3 comments:

JoeBangla said...

Deo, aku lah orang yang paling happy kalau ko dapat pintas Limah sama DeLinn ekekekeke larikkkkkkkkkkkkk

Fara said...

OMG, semua org mmg tgh 'rajin' berkebun???? aku jek lom ada kesedaran nak mula berkebun nih ...

Al-Qolamun said...

Farm Town, My Farm, Buddy Barn...it's all a crazee crazee applications..I pun terjebak..hahaha

Related Posts with Thumbnails