Monday, April 13, 2009

Blues all around


Entah berapa puluh das aku bersin malam tadi. Sampai kecut, sampai habis stamina hidung aku ni bekerja. Nasib baiklah tidur aku lena, dapatlah juga hidung aku berehat. Tapi, bangun-bangun tidur je terus bekerja balik hidung aku ni. Rasa macam tak berapa sihat aku ni, macam kena flu bug. Mulanya nak amik MC tapi kenangkan aku dah seminggu tak jumpa boss aku (rindu woo... wakakakak you're right!), sure ada je kerja yang dia nak kasi.

True enough, memang ada kerja pun yang dia suruh aku buat. Dia kata, "I'm getting lots of other people's shit!" dan aku tau siapa other people tu. Ekekekkek... dan bila dapat kerja or actually taik orang ni, mulalah awan mendung berarak kelabu je suasana kat ofis. Dah le Monday blues, dapat taik orang pulak. A bluer monday blues kiranya nih.

Tengahari tadi aku pekena sup laaa. Sebab kan selalunya orang sakit dimakankan sup. So, aku pun makan sup tulang lembu. Tapi member aku kata, orang demam makan sup ayam, bukannya sup tulang. Heheheh... gasak laa dah cuma yang ada tadi sup tulang lembu dengan sup tulang kambing je. Nasib baik aku tak makan sup tulang kambing kan? Mau padam terus aku jadinya.

And just now, to make my Monday blue bluest, aku dapat call daripada HH. Aiseh, kesimpulannya it's not time yet untuk aku laa. Nak menyesal atau frust sangat pun tak fair lah jugak sebab waktu HH first called aku pun, aku tak expext sangat. Dan waktu mula-mula dia cakap dulu pasal benda ni, aku macam tak berapa nak minat. Dan tak cukup berdoa agaknya aku kali ni. Anyway, thanks HH for the opportunity. Kena postpone laa perjalanan aku nak ganti Sepp Blatter nampak gayanya nih. Hehehehe...

Arghhh... mana letaknya cd blues aku ni? Meh nak layan lagu-lagu blues je laaa...

They call it stormy monday
But tuesdays just as bad.
Lord, and wednesdays worse
And thursdays all so sad.


(BB King - Stormy Monday)


1 comment:

Anonymous said...

deo.. nama aku ada dlm list 8 org tu dakk? ke org ke 10?

kalau takde nak sentapz lah.. ekekekek

ojij

Related Posts with Thumbnails