Tuesday, February 03, 2009

Entry untuk Ed


Ini special entry untuk Ed. Kalau yang lain-lain tak faham, korang baca diam-diam sudah.

Waktu jam di tangan menunjukkan jam 11.43 malam. Tatkala ini, aku baru pulang dari bermain badminton. Sementara menunggu kering keringat di badan untuk aku mandi, aku menggosok baju batikku yang dibeli di Kelantan pada tahun 2005 tapi baru 3 kali je aku pakai. Esok, ada dinner tahun baru cina bersama MB Johor, sebab tu gosok baju batik ni.

Lampu kamar housemate ku masih menyala. Dapat aku lihat dari celah bawah pintu kamarnya. Namun tidak kedengaran suara atau 'dehem'an housemate ku. Sayup-sayup terdengar alunan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dari kamar housemate aku. Jiwaku menjadi tenang. Seterika pun lancar melayari baju batik aku.

Sedang aku merenjis-renjis 'ironing aid' (liquid yang bagi senang nak seterika baju tu), telingaku tertancap dengan satu bunyian yang silih berganti dengan bacaan ayat+ayat suci Al-Quran tadi. Kedengaran seperti datang dari kamar housemate ku. Aku letakkan 'ironing aid' di atas meja. Aku laraskan butang pemanas seterika ke tahap paling minimum. Baju batikku baru suku bahagian digosok.

Aku memasangkan telinga aku. Bunyi tadi semakin jelas. Aku semakin yakin bunyi itu datang dari kamar housemate aku. Aku keluar dari bilik menggosok pakaian. Lalu aku hampiri kamar housemate aku. Semakin jelas bunyi taid namun aku belum pasti apakah bunyi itu. Aku rapatkan (tapi belum melekap) telinga aku ke kamar housemate aku. Bunyi semakin jelas.

.
.
.
.
Housemate aku berdengkur. Seawal 11.43 malam. Hmmm... semakin gawat ekonomi, semakin kuat housemate aku berdengkur, agaknya... Dah le rugi 4 minit aku menggosok baju ni. Buat suspen je bunyi aneh ni...


(Nota: kepada Dr Azlie, entry ini ditulis dan diterbitkan melalui BlackBerry, tetapi masih berperenggan. Siapa yang benak, teknologi atau pengendali blog UMNO Perak?! Hahahahah)


3 comments:

edrina said...

wahahaha.. keji kau deo..
sian dia..kepenatan suami ku yg tercinta tu.. penat minda & tenaga tu.

Anonymous said...

ya betul!

en_me said...

housemate ko kena pakai anti-snoring (breathe right) yg me baru buat entri kelmarin.. ehehe

Related Posts with Thumbnails