Friday, February 13, 2009

Ctrl Macho


2009...
To be exact, 16th March... cukuplah 10 tahun aku bekerja secara professional, bekerja kolar putih, bekerja dengan bekalan degree.

Aku start kerja dengan Hong Leong Bank as Executive Trainee. Dan aku among a few selected ones (dalam lapan orang kot?) - after rounds of interview and one full-day of gruelling assessment, ada test - logics, aptitude, ada case studies to debate, ada teamwork exercise; to join 1st batch of HLB's PET program.

Aku tak tau from eight of us, berapa ramai yang still in HLB? Even waktu aku resigned from HLB 11 weeks after I joined, 2 of us already resigned. Gaji kecik, beb! Siapa nak stay? Lepas aku blah, I heard HLB up kan gaji for PETs by RM200 dan diorang backdate since the day we joined.

Kalau aku stay kat Proton, 2nd June ni will be my 10th anniversary. Dapatlah token of appreciation, tak silap aku dapat lah seutas jam tangan around RM300-RM400 dan dapatlah free stay kat locel hotels for few nights. Kalau nilai token tu dibahagi 3,650 hari, dapatlah sehari bekerja tu nilainya berapa sen tah, malas aku nak kira.

Dan sekarang, hanya selepas 10 tahun bekerja ni (almost lah), aku baru belajar dan dah mula pandai in something....

Aku dah tahu nak guna SHIFT+arrow key, CTRL+X, CTRL+C dan CTRL+V. Sebelum ni, semua tu aku pakai mouse dan right click je. Huhuhu...


5 comments:

edrina said...

Deo, meh aku ajar satu lagiks ALT+TAB

ekekeke tgh keboringan tunggu kepulangan suami ku yg tercinta hiks..

sitynuress said...

aku aja 1 lagi ALT F4

K i a H R o N g G e n G said...

lol..deo lagi shift delete lariiiiiii

Anonymous said...

kak jie tambah satu lagi ye

ALT + 253 = ²

macam²lah....

Unknown said...

ctrl + Z = undur ke belakang (undo)

:D

Related Posts with Thumbnails