Wednesday, February 18, 2009

Different ball game


Semalam aku terperangkap dalam traffic jam. Ye! Traffic jam in JB, you heard it right. Dekat junction near Hyatt, near Dataran JB tu melokek bontot membontoti. Jalan ditutup 2 lorong. Nak buat jalan baru, elevated road. Nak marah pun tak boleh. Projek company sendiri. So, makan dalam je laaa....

So, hari ni aku guna laluan Pasir Gudang - JB. Itu Pasir Gudang highway, kata orang Johor, walaupun takde lah berupa highway sangat pun. Jauh sikit, banyak gak kenderaan tapi smooth sailing. Tak terkemput-kemput macam semalam. Aku ni, pantang kalau traffic jam yang tak bergerak atau jalan sekemput sekemput. Tapi, keluar je dari highway tu, jem jugaklah menuju ke Danga Bay/Pusat Bandar. So, esok aku akan cari jalan lain pulak.

--------------------



Kat atas tu gambar kasut-kasut sukan aku (sila baca: amalan gaya hidup sihat aku... hahahaha). Kasut-kasut sukan tu memang aku letak dalam rumah, tepi pintu. Kasut-kasut lain aku letak dalam gerobok di luar rumah. Ini satu cara motivasi aku. Bila nak keluar rumah tu, aku akan terpandang kasut-kasut tu. So, kalau aku tak gunakan kasut-kasut tu (tak bersukan), aku akan rasa bersalah. Seolah-olah kasut tu menjerit-jerit kat aku, "Use me, you moron! Fat ass!!!" Haaa... macam tu diorang jerit kat aku. Tapi, kalau aku gunakan kasut-kasut tu, aku jadi bersemangat laa nak keluar rumah, dan aku tahu aku tinggalkan kasut-kasut tu dalam keadaan happy. Ekekekeke...

Malam ni, buat pertama kali dalam sejarah hidup aku. Aku akan main futsal. Huhuhuh... ni semua gara-gara inter department lah nih. Ada training lah pulak. Ye! aku tak boleh main bola, pantang keturunan aku main bola ni. Tapi malam ni aku menyembah derhaka, melanggar pantang main bola. Ekekekeke... aku boleh manage team bola je... first time siot! first time! Aku ni kira macam latecomer laa dalam bidang futsal ni. Errr... korang rasa masih ada peluang tak nak wakil Malaysia? Ekekekekeke... alaaa bukan bagus sangat pun team Malaysia tu kan?

Dah 2-3 malam aku dok seram sejuk menantikan malam ni. Fuhhh seram siot nak main futsal. Aku rasa dia punya suspen lagi suspen daripada nak gi interview kerja. Everytime aku tengok tv kat ruang tamu dan mata aku terjeling kepada kasut futsal tu, tegaaaakkk je bulu roma aku ni. Adehhhh...

Suspen wo! Sebab futsal ni bukan macam field soccer yang 11 a-side tu. Futsal ni total commitment every player kena contribute. Kalau bola padang tu, kau boleh lariiiiiiiiiiii je sepanjang game tanpa menyentuh bola sekalipun. Tapi futsal ni. adeeehhhhhh.... time aku taip memikirkan pasal nak main futsal ni pun dah rasa sebu je perut aku ni, butterfly in the stomach.

Tapi, aku tetap akan main jugak futsal inter department ni. Biarlah kalau aku tak dapat tendang bola tu sekalipun, aku tendang bola tu kecepeh kecepeh perginya ataupun time aku tendang bola tu, aku yang tergolek. Yang penting, aku dapat sepak kaki Si Puaka (if not telur dia or perut dia or whatever part of body dia yang aku sempat sepak) waktu inter department nanti!!!

Dan tadi, aku dapat message dari tuan punya kasut futsal tu, "Good luck! Have a good game!" Ye! Itu bukan kasut aku. Kasut itu, aku pinjam! Lepas daripada game malam ni, kalau aku nampak masa depan aku dalam acara futsal, barulah aku akan beli kasut futsal sendiri. Hehehehe....


2 comments:

Jie said...

baru je nk tanya apesal blm pernah main tapi kasut tu mcm dah lunyai dikerjakan... :p

frappe_crush said...

aku tak kompiden main bola..last main sampai bengkok kaki..good luck ngan futsal hang..

Related Posts with Thumbnails