Thursday, February 05, 2009

Apasal gelap?


Apasal blog ni dah jadi gelap?
Sebab... blog ni aku tujukan kepada kekasih gelapku atau kekasih berambut gelapku. ekekekek...

Tak laa...
Sebenarnya kegelapan ini melambangkan kegelapan dalam suasana politik di Perak. Masing-masing berebut nak tubuhkan kerajaan negeri. Masing-masing mengaku telah mendapat mandat Sultan walaupun Sultan baru je mendengar penjelasan kedua-dua belah pihak namun belum membuat keputusan.

Tapi tak juga. Biarlah siapa pun bentuk kerajaan negeri Perak tu. Aku tak berapa nak peduli. Macam kata bapak aku, "rakyat macam dia (bapak aku) sama je siapa pun pegang kerajaan negeri." Lainlah kalau kerajaan negeri UP kan pencen bapak, kan?

Hajat sebenarnya kenapa gelap gelita ni...
Sempena kegawatan ekonomi ni dan isu tenaga dunia yang semakin berkurang, aku mengikut langkah Google to go Black! To save electricity. Ini Google laa yang cakap, aku ikut je (nota: aku malas nak cari artikel ni, korang carilah sendiri ye). Ada juga orang kata ini semua karut. Tapi mudah-mudahan dapat le penjimatan elektrik, penjimatan penggunaan tenaga dan penjimatan pembayaran bonus kepada Elf. ekekekek....

Tapi, kalau korang nak tahu salah satu cara menjimatkan penggunaan elektrik di rumah ialah dengan menggosok pakaian korang dengan banyak dalam sesuatu masa (gosok, gosok, gosok, pakai, pakai, pakai), instead of gosok sehari sepasang, sehari sepasang (gosok, pakai, gosok, pakai). Dan lebih afdal, kalau korang gosok pakaian korang tu time malam (bukan waktu puncak).

Lagipun, kalau aku access through my BlackBerry, nampak cantik je website with black background ni. Nampak naiikkkk je... tulisannya maksud aku. Dan gambar-gambar yang aku post kat sini pun nampak lebih cun daripada with green background.

Takde sebab munasabah, kan?!


No comments:

Related Posts with Thumbnails