Tuesday, May 13, 2008

Saman syampu, mandi free


Aku rasa macam nak saman je Johnson & Johnson.
Aku nak berterima kasih kepada kerajaan negeri Selangor untuk 20 meter padu air percuma mulai 1 Jun 2008.

Lagu Apek - Aspalela

--------------------

Dalam banyak-banyak bulu badan aku ni yang tak sebanyak Bulu. Bulu-bulu bahagian yang paling kurang dibelai, dipamper, diusai adalah bulu mata dan bulu kening.

Aku sedar bahawa bulu mata dan bulu kening mungkin tak puas hati kerana sikap tidak adil dan bias aku kepada bulu-bulu di bahagian tertentu sahaja. Mungkin juga sikap pilih kasih kepada bulu-bulu di bahagian sulit tertentu sahaja.

Atau mungkin bulu mata dan bulu kening sering ditertawa dan dikutuk oleh bulu-bulu di bahagian-bahagian badan yang lain kerana tidak dibelai, diurus dan tidak menerima kasih sayang aku seadanya.

Pagi tadi, aku syampu bulu mata dan bulu kening aku. Dengan syampu Baby Johnson with Honey, no more tears. Tak pedihkan mata!

Tapi pedih juga!!! Tipu saja iklan dan propaganda Johnson & Johnson. Dan tak elok menggunakan budak-budak kecil sebagai model iklan untuk menipu! Aku rasa macam nak saman je Johnson & Johnson.

Nasib baik aku hafal lirik lagu Aspalela. Kalau tidak, terputus-putus air yang keluar dari shower aku.

Dan aku bilas mata aku yang pedih menggunakan air yang banyak. Aku nak berterima kasih kepada kerajaan negeri Selangor untuk 20 meter padu air percuma mulai 1 Jun 2008.


4 comments:

Jie said...

yg tak pedihkan mata utk budak bawah umo je..kalo dah terlajak umo..tak lut...tak berkesan..

:D

Nek Rock said...

ahhahahaha sokong jie,lalalala
ke yg tak fedihkan mata tu kalau syamfoo tang lain eh deo,cakpong cakpong

Hazelsyd said...

kahkahkahkah!!

Ko pon nak gak ke shampoo yg tak pedih mata?? kakakaka..aku ingat anak sedara aku jer.... manja ko ni eks Deo??kekekekek

abah said...

en. a***l,

ko dah kerja tempat baru kah?

so nanti aku boleh pau ko dua kali la? gaji tempat lama pun ko tak belanja aku lagi :)

Related Posts with Thumbnails