Wednesday, May 07, 2008

Gatalnya ketiakku


Aku sebenarnya takde nafsu nak blog pasal industri hiburan negara. Semuanya menjelekkan, menjengkelkan. Okaylah, with due respect to delinn, everything but Jamal Abdillah laa yang menjelekkan dan menjengkelkan.

Tapi kali ni sebab dah gatal sangat tekak aku, dah gatal sangat ketiak aku... aku kena blog jugak pasal ni.

Ni pasal marketing strategy murahan industri hiburan negara laa. Baru-baru ni, aku ada dengar satu lagu baru di radio. Suara penyanyi ada macam suara Siti Nurhaliza tapi takde macam pun ada. Tapi lagunya, standardlah lagu-lagu cinta tak kreatif yang ketinggalan zaman. Lagu yang umpama cacing taik yang duduk dalam taik yang umpama bilik kedap bunyi, yang cacing taik tu sanggup tak keluar dari taik yang kedap bunyi tu sebab dia tak nak dengar lagu cinta ni.

Lepas tu, DJ radio tu sebut nama penyanyi lagu cinta tu. Sheila Abdul?! What Abdul?! Aku rasa mungkin nama dia Sheila Abdul Rahman ke atau Sheila Tiga Abdul. Dan aku quite confident waktu dia nak keluarkan album dia tu, promoters atau marketing executive dia propose supaya nama dia guna nama Sheila Abdul, one of the reasons sebab nak tumpang populariti Paula Abdul.

Aku tau laa dia takde buat silap dengan aku, tapi aku ada hak nak bersuara dalam industri hiburan tempatan ni. Macam mana korang punya marah bila kedai mamak pasang game MU vs Chelsea, instead of pasang Konsert AF6 yang cacing taik pun tak sanggup nak tengok tu.

Entah le, aku just disturbed dengan nama dia Sheila Abdul. Walhal lagunya tak langsung berkualiti dan berstandard antarabangsa.

Macam Malaysian-born Che'Nelle yang aku mula-mula disturbed sebab nama dia dekat-dekat dengan brand Channel. Tapi lagu dia sedap, berkualiti dan berstandard antarabangsa. So, aku boleh terima laaa...

So, stop laaa all these cheap marketing strategies dalam industri hiburan negara ni, like pairing a girl carrying a claypot on her head with the infamous Mawi singing a song yang macam motor tersemput-semput nak start pagi-pagi tu.


==
Mesti
Menteri Penerangan Reban tak setuju dengan entry aku ni. Kalau bukan dia yang nak support industri hiburan negara, siapa lagi kan? Wakakakak


2 comments:

Anonymous said...

wah wah wah.... err aku pun lom dengar itu lagu sheila abdul... tapikan apa kaitan ketiak dgn entry hang ni(mamposla blur')
errr aku tak nak lah komen pasal industri hiburan, nama pun sekadar hiburan ,tak yah la ambil port.. wakakakaka leh jawap mcm tu?
-ojij-

DeLinn said...

woho! uwwopppp *buat mexican wave*

Yiihaa!, Jamal rocks big time! uwwoppppp

:-)

Related Posts with Thumbnails