Monday, May 12, 2008

Berjumpa dan berpisah


Berjumpa:
Jumaat yang lepas, The Greats from KP2005 berjumpa buat pertama kali sejak Ramadhan 2005. Walaupun tak semua yang hadir (cuma sembilan orang) tapi kemeriahannya masih tak berkurangan. Masih macam dulu-dulu. Cuma bezanya, dulu-dulu meriah dalam meeting bila bertekak tentang bajet dan pengelolaan aktiviti.

Dari kiri atas (ikut arah jam): Henry, Deo, Din Dog, Tuan Haji EAK, Mail Misai, Tuan Haji EAK, Nazir Koboi.

Kalau bukan kerana Bro. Henry dah mula menunjukkan tanda-tanda nak demam (ataupun ni taktik wife dah hantar signal suruh balik?!), mungkin kitorang blah lebih lewat daripada 12.10am macam malam tu. p.s.: Aku rasa Nazir silent mode kan handphone dia sebab aku macam tak percaya wife dia tak call dia malam tu!

Even lepas dah keluar dari tempat makan tu pun, kitorang masih berborak hampir 30 minit lagi di tepi bling bling BMW 5 series Tuan Haji EAK. p.s.: Sebab tu aku letak syarat, tak boleh bawak wives... hahahah...


Berpisah:
Al-fatihah untuk Capt Ahmad Hamidi, colleague di tempat baru aku yang meninggal dunia pada Sabtu, 10 Mei 2008. Jenazah beliau telah dikebumikan di Bukit Baru, Melaka.

Ini kematian yang pertama di tempat kerja baru aku. Dan yang lebih mengharukan, lebih 30 orang rakan sekerja daru KL dan JB datang menziarah jenazah Capt di Melaka. 30 orang tu around 35% daripada jumlah pekerja. That's a big ratio! Aku harap bond among us will continue to be strong like this, and not just when someone passed away.



1 comment:

Anonymous said...

Oh, dah Tuan Haji EAK sekarang...

Related Posts with Thumbnails