Monday, June 01, 2009

Sesiang di PMC


Aku sekarang di Subway, KL Sentral. Ye! Subway Restaurant yang takde kat JB tu. Huhuhu...

Hari ni aku ada medical check-up kat Pantai Medical Center. Bukan pre-employment check-up laa. It's just a routine check-up provided by the company once in 2 years. Alang-alang dah company bayarkan, buat je lah. Elok pun kalau early detection ni. Lagipun dah lamaaaaa sangat aku tak check cholesterol level aku yang tinggi ni.

So, pagi-pagi aku dah keluar rumah, sebelum jam 7am. Dan aku sampai kat PMC tu jam 7.30am sedangkan appointment. aku jam 8.30am. Melangut je laa aku kat lobby sambil tengok misi lawa-lawa masuk kerja. Dah le tak boleh nak minum, nak sarapan, sengsara jadinya aku nak tunggu sejam lagi.

First thing yang aku kena buat - amik urine dengan amik darah. Ok je sebab aku memang rasa nak terkencing dari tadi. Cuma, tengahari semalam aku lunch kat Mak Jah, makan sambal tumis ikan bilis dan petai. Hmmm... so time kencing tu adalah lagi sipi-sipi bau petai. Lantak le nanti bila diorang bukak botol urine aku tu sure semerbak je kan? Ha ha haa.... lepas amik urine dengan darah, aku ke x-ray dan ultrasound pulak.
Nak check janin agaknya. Ha ha haaa...

Untuk ultrasound, aku kena penuhkan bladder aku. Minah kat kaunter tu kata, minum sampai terasa nak kencing. Adehhh, dah le baru lepas amik urine tadi. Berlahak-lahak aku minum air masak. Sesambil nak penuhkan bladder aku, gi buat x-ray dulu. Dah le bilik tu sejuk, pastu kena bukak baju, pastu lembuuuutttt je tangan awek tu pegang-pegang belakang badan aku. Fuuuhhh... nasib baiklah x-ray bahagian atas badan je.

Sampai kembung perut aku ni minum air masak tapi waktu aku masuk first, bladder aku belum cukup penuh lagi. So, kena tunggu kat luar sampai rasa nak kencing lah pulak. Bila dah aku rasa nak terkencing sangat, bilik untuk ultrasound pulak dah penuh. So, aku kena mengepit laa tahan kencing for a good 15 minutes sebelum buat ultrasound scan tu.

Gila betul, rasa macam tahan kencing waktu stuck dalam traffic jam kat Federal Highway je. Tapi yang tersegannya sebab misi tu suruh aku londehkan seluar. Malu laaa, lain lah kalau nak pi urut tak laa malu nak londeh seluar. Ha ha haa. Dah settled, diorang bagi aku makan sandwich then baru jumpa doktor.

Then, diorang pasang all the mak bapak wires kat badan aku before aku stepped on the treadmill. Bagai nak gila jugaklah inclination dia naik every three minutes. After about 13 minutes, diorang kata ok dah cukup. Lega! Itupun macam nak tercabut nyawa dah larinya, mana dengan badan penuh wires, then tangan aku dibalut dengan blood pressure punya gadget tu.

So, ok lah. Lagi seminggu aku jumpa doktor semula untuk review. Sebelum jumpa doktor tu, aku nak makan lah beriyani ke kambing ke kulit ayam KFC hot & spicy ke, sebelum doktor kata macam-macam, kan? Huhuhu....


No comments:

Related Posts with Thumbnails