Tuesday, June 24, 2008

EURO2008: Half-time break


Sekarang Euro 2008 tengah berehat. Barulah peminat-peminat fanatik dapat menikmati tidur malam yang lena. Barulah dapat si isteri atau isteri-isteri peminat-peminat fanatik merasa dipeluk ketika tidur. Atau mungkin terganggu semula tidur si isteri atau isteri-isteri peminat fanatik dengan dengkuran si suami.

Salah satu perbezaan menonton bolasepak secara langsung dari rumah dengan menonton secara langsung di stadium ialah persembahan sewaktu rehat separuh masa. Tapi, kalau setakat persembahan cheap publicity macam penonton-penonton berkaki bangku mengambil sepakan penalti setakat untuk memenangi goodie bag syarikat yang iklan berambut biru, baik tak payah.

Kalau persembahan pancaragam ATM atau PDRM, itu aku suka! Tak pun persembahan pancaragam Sekolah Tun Fatimah yang pakai skirt pendek-pendek (ye ke Ima?) pun aku suka!

Kalau sekarang ada Euro 2008 versi Sabah dan Sarawak, aku rasa tak payah susah-susah nak fikir siapa nak buat persembahan waktu rehat separuh masa. Dah tentu Pak Lah dan menteri-menterinya berbondong-bondong menawarkan diri nak buat persembahan. Alaa... tak perlu buat research, tak perlu buat rehearsal... guling-guling di padang, garu-garu badan, buat lawak sebaris dua, baling goodies kepada penonton dalam sebaldi dua. Happylah penonton!

--------------------

Aku rasa sekarang ni kalau rakyat Sabah dan Sarawak minta Pak Lah meluluskan peruntukan elaun untuk trim bulu kote pun, aku rasa Pak Lah luluskan. Yang penting rakyat Sabah dan Sarawak happy!

Alasan tuntutan elaun trim bulu kote...
1. Mentrim bulu kote memang menjadi amalan sebelum ini.
2. Masa-masa terluang untuk mentrim bulu kote yang menjadi amalan sebelum ini telah terpaksa digunakan untuk melakukan kerja lebih masa akibat kesan kenaikan harga bahan api dan makanan.



Kalau suruh Pak Lah dan menteri-menterinya trimkan bulu kote rakyat Sabah dan Sarawak pun, aku rasa Pak Lah sanggup!


2 comments:

Unknown said...

haipp..

band sekolah aku antara paling alim kat malaysia taw..

zaman 70-an dulu ada ar pakai skirt pendek.

hiks.

Anonymous said...

dasat ayat.
perrgh.. aku ni org east malaysia, pak lah n the geng sapu habis ape yang ada kat sana.kumpul harta betul.siyal.

awek east.

Related Posts with Thumbnails