Wednesday, November 19, 2008

Eye of the tiger


Dear all (ekekekek... macam tulis email pulak). Haa.. cerita pasal tulis surat ni, kan? Since aku kecik-kecik dulu dah duduk kat hostel. Rumah pak aku pulak takde telefon. Handphone pun takde lagi back in late 1980s and early 1990s. Cuma waktu aku form 2 atau form 3 ada rumah jiran aku (Mak Gayah) baru masuk telefon rumah. Rumah Mak Gayah adalah selang 5 pintu dari rumah pak aku kat quarters KTM dulu. Kalau ada emergency, aku terpaksa call rumah Mak Gayah dan one of Mak Gayah's daughters, Tweet ke Ijah ke akan pi panggil mak aku.

Back to tulis surat tadi. So, aku adalah few times berutusan surat dengan pak aku. Dan setiap kali hari raya, aku tak pernah tak hantar kad raya kat pak aku. Dan disebabkan aku tengok pak aku bila tulis surat kat to'ki aku, dia gunakan ayahanda, bonda, anakanda, etc... aku pun terikut sama tulis "Ke hadapan ayahanda dan bonda yang diingati selalu. Anakanda di sini sihat-sihat sentiasa..." Tapi time dalam surat je laa.. tapi kalau kat rumah pun aku bahasa diri aku anakanda, kan best?! Sure jiran-jiran aku akan kagum je. Heheheh...

Laaa... melalut pulak cerita pasal surat. Ni, aku nak cerita pasal rakyat Malaysia yang dibaham harimau kat Zoo Singapura dulu. Korang sure dah tau, kan kisahnya? (baca sini kalau tak tau lagi) Kesian gak laa.. dah ditakdirkan penghujung hayat mamat tu macam tu, kan? Tapi, ada juga persoalan kenapa waktu tu, takde pekerja yang tembak harimau-harimau tu? Mungkin diorang takde kat situ waktu tu atau mungkin tak dilengkapi peralatan untuk menembak atau mungkin harimau-harimau ni endangered species untuk tidak ditembak. Ni gambar aku dapat dari forwarded email.



Tapi kalau betul endangered species dan tak nak ditembak mati pun, tembak dengan bius je lah, kan.. macam lagu "Dibius Cinta" nyanyian Yusry dengan Melly Goeslaw tu. Mesti harimau-harimau tu akan nyanyi, "kau membiusku dengan cinta, cinta yang malu kukatakan; kau membiusku dengan cinta, sampai aku tak bisa berkata..." Ahaks! Anyway, jokes aside... takziah kepada keluarga si mati dan kita sedekahkan Al-Fatihah lah pada si mati.

(pause seminit)




Ok, tadi aku dapat satu sms, satu email dan satu call. Tiga penjuru! Tapi sms dan email tu, takdelah pulak tulis anakanda, nenda semua tu... persoalannya, 2 Disember nanti, aku kena pakai costume harimau ke? Mana aku nak cari?!! Aummmmmm!!!



7 comments:

famil said...

Maybank? Exxon? or kilang Kellog's Cornflakes?

Hmmmmmmm

Elf said...

keje mebeng???

famil said...

ntah ntah Filem Negara Malaysia tak?

Deo said...

hahahahaha famil, daripada filem negara malaysia, baik lah tiger balm.

elf, menebeng? aku suka menebeng!

Anonymous said...

Costume harimau tak penting bro...cakar rimau tu lebih penting...Aummmmmmm

JoeBangla said...

kerja Tiger Balm ker deo?

Sue.Aleen said...

sexy pulak aku tengok mata rimau tuuuu!

Related Posts with Thumbnails