Sunday, November 09, 2008

Sunday, 4.20pm




Lokasi: Nasi Kandar Utara (NKU), SS15, Subang Jaya
Objek dalam gambar: Sepinggan licin nasi kandar, segelas teh o, meja makan yang telah dilipat-lipat, kerusi-kerusi makan yang telah dilanggat-langgat (ada ke perkataan langgat, stacked it is), dinding-dinding restoran yang telah dikatup (diturunkan).

Hmmm... macam makan tengahari dalam kedai mamak di bulan puasa. Ehh, aku agak je...

Ahad, di Shah Alam. Hujan di tengahari. Aku bermotorsikal sahaja weekend ni, tak boleh keluar. Di rumah, menahan lapar.

Jam 3.45pm, hujan masih rintik-rintik. Aku keluar juga. Kadar bekalan isi dalam perut aku dah merah berkelip-kelip. Alangkah mudah kalau perut boleh dicharge macam battery handphone. Makan tengahari aku pada jam 4.05pm.

Ahad, di Shah Alam. Disebabkan hujan di tengahari. Disebabkan makan tengahari aku pada jam 4.05pm. Disebabkan official working hours NKU sampai jam 4pm. Pekerja-pekerja Nasi Kandar Utara dapat bayaran overtime untuk 30 minit. Ehh, aku agak je...

Critt critt... bunyi message masuk. "Aku ambik kau jam 9pm ok?" Argghhhh... kena tune kepala pulak nak balik ke JB. Hilang selera makan. Nasib baik nasi kandar dah licin sepinggan.


2 comments:

Anonymous said...

Sah...nasi kandar di subang jaya@KL lebih sedap daripada yang ada di JB...

Anonymous said...

lebih sedap nasi kandaq penang...line clear ka...kassim mustapa ka...('',)

Related Posts with Thumbnails