Wednesday, November 12, 2008

One thing...


Sekarang aku tengah kemaruk dengan lagu Leona Lewis "Better in Time". It is so happened lagu ni bermain kat Mix FM on almost every night aku drive home. Liriknya takde lah so kena mengena dengan aku. It's just the song, arrangement (pandai le pulak aku komen pasal arrangement) so ngam! Kacip dengan jiwa aku.

Aku suka especially part yang, "Going, coming. Thought I heard a knock. Who's there? No one. Thinking that I deserved it. Now I realize that I really didn't know..." Korang just bayangkan laa aku kat JB spending time over the weekend, pastu terasa-rasa macam ada orang ketuk pintu. Thinking that I deserved it (moving to JB). Haa macam tu laaa...

Tadi lepas lunch, berulang-ulang suara aku dengar lagu ni. Lepas tu, berulang-ulang tayang aku tengok clip lagu ni kat sini.

Terus aku teringat aku pernah satu ketika dulu teringin sangat nak berlakon dalam video clip tengok/join pembuatan/penghasilan video clip, dari mula sampai akhir.

Yang menterujakan aku especially bila part yang gabungkan three or more scenes into one full song. Contohnya, satu scene kat dalam bilik tengah terbaring golek-golek atas katil, pastu satu scene pakai blouse putih, jalan-jalan pakai tepi pantai sambil blouse tu ditiup-tiup angin. Pastu, satu scene lagi tengah duduk sorang-sorang kat meja makan dalam satu restoran mewah, ada candle kat meja tu. Then, these three scenes combined macam cut and paste here and there, untuk dijadikan one complete video clip.

Aku wonder, do they have to sing a complete song in each scene? Contohnya, kat tepi pantai, nyanyi lagu tu dari awal sampai akhir. Ataupun ada certain parts of the song je yang nyanyi kat tepi pantai? Then, aku nak tengok proses combining the scenes tu. Best aaaa....

So, sesiapa yang ada nak terlibat dalam buat video clip nanti ajak laaa aku. Tapi aku nak video clip artis yang terkenal laaa... aku tak mau laaa video clip untuk karaoke. Tahpahapa je.

Ok lah sambung nyanyi balik...
"But that's the path I believe in. And I know that, time will heal it.... quickly I'm learning... all I know is, I'm gonna be okay."


3 comments:

Anonymous said...

dah 2-3 kali reply gak vc ni,

tgh feeling ni...

Anonymous said...

kalau agak2 bosan..
meh r lepak sama..
chewah!

:p

(nino)

Nani Shahabudin said...

tulah. i realise i only hear this song kat mix fm kalau pegi KL...berkali2 dimainkan. kat radio spore sekalipun tak penah dgr.

i looove this song too. 1st time dgr kat blog makcik.

Related Posts with Thumbnails