Saturday, December 25, 2010

Double Trouble


Aku baru tau je pasal konsert DT Penang dengan Sunway tiga minggu lepas. Itu pun lepas aku tukar channel radio ke Sinar FM. Biasanya sekarang ni aku dengar Ikim je kecuali time belajar bahasa arab, baru aku tukar ke channel lain.

Dan kebetulan bila aku dengar promo DT, ada pulak diberitahu sms contest untuk Digi customers. Aku terus hantar sms, dan terus aku dapat reply kata yang aku menang satu tiket ke konsert DT.

So, on Christmas aku pun menyaksikan konsert DT kali kedua, after the first one in Kiara Indoor Arena. Walaupun malam sebelum tu badan aku macam demam semacam je tapi Sabtu aku gagahkan jugak pergi dan ok je macam tak demam dah. Agaknya sebab peluh bergelen kot malam tu.As usual, aku gi dengan bodyguard aku lah si Zam. Des couldn't make it sebab he was on some nationwide tour with his employer.


Overall, memang best kali ni. Better dari the first one in terms of logistics walaupun nak ke Sunway Pyramid tu di hari krismas memang jem macam celaka. But once inside, semua ok. Kitorang dapat position agak depan (dalam digizone area).


Songs choice pun ok walaupun ada lagu-lagu favorite aku takde namely Gadis Misteri, Isabella. Amy dengan Awie pun suara mantap kali ni. Dulu macam tak best sangat. Venue pun best open air, tak terkatup so angin banyak, tak leh basah lencun dengan peluh top to toe. Tapi nasib juga hujan rintik di permulaan tak berpanjangan.


Opening act by Azlan (and The Typewriter) diiringi oleh Sham (original guitarist Wings) dan Hillary (original guitarist Search) pun mantap. Lan nyanyi lagi Intanku Kesepian (click video sini) dan Fantasia Bulan Madu (click >sini).


Overall, aku puas hati, bodyguard aku pun puas hati. Tapi kalau tanya puas ke tak puas, memang lah tak puas. Kalau ada lagi tahun depan, aku pergi lagi. Kalau Awie ke Amy ke dah bertongkat pun, aku tengok juga. Hahahah....


No comments:

Related Posts with Thumbnails