Tuesday, January 12, 2010

Update-ku


Aku akan update jika ada benda-benda menarik yang berlaku ke atas diri aku je, seperti dapat kerja baru, menang peraduan dapat gi tengok World Cup kat Germany dan benda-benda lain seangkatan dengannya.

Kalau setakat benda harian macam hari ni makan laksa, esok makan mi kari, lusa makan pulut kuning, hari ni gi jalan ke Batu Pahat, esok jalan ke Muar, lusa aku duduk rumah tak buat apa, ataupun weekend lepas aku tengok movie back-to-back ataupun weekend depan aku nak perap kat rumah je tengok dvd korea dari malam Jumaat hingga malam Ahad, tu semua tak payah laa aku update kat sini kan? Kalau ada pun, kat twitter je.

Dan aku pun dah tutup facebook account aku. Aku rasa mengarut sangat lah facebook sekarang ni. Front page facebook dah penuh dengan updates tentang games daripada status. Yang aku peliknya, setakat naik level pun nak publish status? Expand farm/cafe pun nak publish? Worse still, jual ikan/crops, beli ikan/masak new dish semua tu pun nak publish. Rasa gampang gila je.

Bila aku dah deactivate facebook account aku, aku rasa I got all my time back. Sempoy gile... sebelum tidur dah tak payah log-on komputer dan takde lah aku tertidur sambil mengadap komputer aku lagi. Dan takde lah payah aku nak terkejar-kejar masa terfikir-fikir makanan/crops dah hangus ke apa ke? Stress siot! So, aku rasa my life is back to normal! Sampaikan tak tahu nak buat apa, Ahad lepas aku dok staring at my blackberry screen je tunggu twitter updates ataupun emails, etc. Ha ha haa...

Dan sekarang ni aku tengah pulun training untuk aku punya 7.7km Putrajaya Night Run. So far, on treadmill aku dah buat 6.96km under 50 minutes (baru pagi tadi buat that time). Masalahnya, on the road, aku baru buat sekali je last Sunday. I did 4.2km in 26 minutes. Dah tak boleh pergi dah, rasa nak lerai lutut dan sendi aku semua. Jantung aku pun rasa macam nak explode je. Lepas ni, I'll go for more road trainings than in gym. Dalam gym just nak get the rhythm and pacing je.

And Insyaallah I;ll sign up for Energizer Night Race kat Cyberjaya in March. Masaelahnya, shortest distance for this race is 10km. Perghhh.... tengok lah dulu.

Ok that's all for now, chiao!


3 comments:

Lan Bingka said...

selamat berlatih!

Fara said...

mmg dasyat ko punyer kemaruk kat FB tu kan??? ekekekeke!

bagus gak ko tak berfb, baru leh nampak update sini ..mintak2 lama2 nanti ko pun bosan nak bertwitter wakakka!

DeLinn said...

comei pulak ayat ko last sekali tu

Related Posts with Thumbnails