Tuesday, January 19, 2010

Tak reti berterima kasih


Aku update entry ni semalam dari loby Clark Hatch. Mula-mula ingat nak workout sikit tapi ankle aku ada sikit sakit. Aku agak waktu aku lari hari Sabtu lepas, ada satu kereta parking kat pavement untuk pejalan kaki of which aku kena elak kereta tu.

Bila aku sidestep, pijak kat bahagian rumput, tanah situ macam tak rata dan terasa ada sikit twist kat ankle aku. Dan awek kat kaunter tu kata, locker semua habis. Hmm... agaknya azam tahun baru nak keep fit semua orang ni, tu yang penuh tu.

--------------------

Ok, ni cerita pasal ada sorang mamat kat ofis aku yang perangai macam p**im*k cakap berdegar-degar, cerita macam bagus, kena orang besar sana-sini. Lepas tu dok cerita pasal bapak, ex-boss, current boss, sepupu dan tah sape lagi punya pengalaman kat MCKK. Pastu dok highlight dia punya biggest regret of not accepting the offer to study in MCKK. Porahhh!

Ada satu hari tu aku lunch dekat dengan restoran dekat ofis aku. Hari tu tah macam tak ramai orang kerja, so aku pun makan sorang. Aku duduk kat meja di luar restoran tu. Lagi beberapa suap makanan aku nak habis, mamat ni datang, dia tanya boleh join tak? Aku kata, join je lah, aku tak kisah temankan dia makan.

Lepas dia order, dia mintak excuse nak masuk dalam gi toilet. Pastu dia tersangkut kat satu meja sebelah dalam restoran dengan ex-colleagues dia. Aku ni dah habis makan dah, baca paper lah sementara tunggu dia yang nak ke toilet kononnya tu. Tak lama lepas tu, waiter hantar makanan yang dia order. Dia tak keluar-keluar lagi, aku tunggu lagi.

Dah nak habis paper aku baca, waiter tadi datang meja aku tu, amik makanan dia, pergi hantar kat meja sebelah dalam tempat mamat tu dengan ex-colleagues dia duduk. P**im*k habis kan? Macam lah dia tak boleh jumpa aku cakap, "ehh bro, kau dah habis ni, kau naik dulu lah, aku makan dengan diorang kat dalam." Tak boleh ke? Dia ingat lancau dia gred Super A ke? Ingat dia anak sultan ke?

Sejak dari tu, memang aku tak banyak communicate dengan dia. Kalau aku tengah makan dengan kawan-kawan aku, then nampak dia datang, aku mintak excuse. Tapi tengahari semalam, time aku nak makan, dia call aku. Dia mintak aku sms nombor sepupu dia yang budak MCKK tu, satu batch dengan aku.

Aku pun yang 'baik' lah ni kan, fikir alaa setakat nak sms je apa susahnya, kan? Aku stop makan, lookup for the number dan aku sms dia. I took less than 2 minutes to do that. And guess what? Not even a thank you sms from him. Memang p**im*k kan mamat tu?


2 comments:

azaidihussin said...

ha'ah, mmg p**im*k n poyo.

bdk2 camtu perasan bgus

-edi-

zaryn4ever said...

SAPE LA MAMAT TU.. CAM NAK TAHU JE,,, HUHUHU BG LA HINT SKIT...

Related Posts with Thumbnails