Wednesday, October 21, 2009

Low sugar, babe...


Semalam third session aku dengan instructor. The third and the last free session. Instructor aku dah sound dah, it will be the hardest part - weight training. Memang aku tak suka pun angkat weight, dah lamaaaaaaaaaa or memang aku tak pernah buat angkat-angkat besi ni. Tak macam sesetengah kawan aku, siap ada dumb bell kat rumah. Memang dumb! Ekekekeke...

Anyway, aku buat cardio exercise dulu lari kat treadmill dalam setengah jam. Then, aku gi lah berjumpa dengan instructor tu. Dia ambik bar bell tu, dia letak yang 5kg sebelah kanan, 5kg sebelah kiri je. Err... tak pun 2.5kg sebelah kanan, 2.5kg sebelah kiri??! Whatever lah yang aku tau, ringan gak aaa dan besi tu sekeping je sebelah kiri dan sekeping je sebelah kanan.

Then, dia suruh lah buat exercise untuk bahagian kaki, pass first set tapi macam nak tercabut gak aaa lutut dan betis aku. Buat second set lepas tu, dia kira "One" aku pandang muka dia. Dia sebut "Come on..." baru aku angkat bar bell tu. Ekekeke... dan begitu laaa payahnya aku nak habiskan dua set. Samalah jugak waktu buat part untuk bahagian dada.

Then, kena buat untuk arm pulak. Time ni, nak buat yang first set pun aku macam tengoookkk je muka aku kat cermin tu, rasa kesian pun ada. Rasa nak letak je bar bell tu kat lantai, pastu mandi pun ada. Tapi aku buat lah pelan-pelan. Sampai separuh first set tu, instructor aku surup stop, suruh letak ke lantai.

Dia gi ofis dia jap, dia bawakkan gula-gula untuk aku. (Soooo sweeeeeeeetttttt, kan? Macam kalau orang bagi lagu kat kita, haa sweet macam tu laa). Rupanya dia kata, bibir aku dah putih, kelopak dalam mata aku belah bawah pun dah petih. Tandanya kandungan gula dalam badan aku dah rendah sangat. Kalau aku sambung, boleh pengsan wo!

Dia kata waktu aku angkat weight tadi, dia tengok muka aku jadi putih dah. Pastu dia tanya aku, tak makan anything ke before work out? Laaa... aku cakap la last aku makan time lunch, tu pun makan pasembor je. Aku ingatkan tak boleh makan bila nak exercise kan? sebab nanti terbelahak ke apa ke kan? So, dia kata sambung hari ni je lah. Lepas tu baru aaa aku terasa macam nak pitam, macam melayang-layang je turun tangga tu pun. Macam baru lepas lari marathon.

So, makan dulu ye sebelum work out. Ok, bye aku nak makan, nak gi gym ni.


1 comment:

DeLinn said...

so sweeetttttttttttttttt kekekeekekke

Related Posts with Thumbnails