Monday, November 30, 2009

November comes to an end


It has always been cold in November, as cold as the rain.

Biasalah bulan November tak banyak aktiviti-aktiviti yang hot, yang mengancam. Even raya haji weekend lepas pun, tak rasa macam raya bagi aku. Mak-Pak aku beraya di rumah abang aku di Ampang so aku ke sana kejap di pagi raya tu. Lemang pun tak banyak yang aku makan. Tengahari Sabtu hati aku dah memberontak nak balik ke Shah Alam. Nasiblah jalan balik ke JB malam tadi tak jem.

Entahlah raya haji macam dah tak serupa raya. Yet, people are still obliged to balik kampung causing traffic jam on highways. Time tu lah masing-masing sibuk nak jumpa mak-bapak, macam time lain tak boleh jumpa. Rasa macam tak fair pun ada, asyik nak raya je kita ni. Pastu bila dah raya, makan banyak, duit banyak habis, all those things lah.

Sampaikan waktu aku kat masjid time solat raya pagi tu, aku rasa macam sick je dengar takbir raya kat Malaysia yang mendayu-dayu. Tak bersemangat langsung nak menyambut kemenangan. Raya hari tu aku lebihkan tidur je lah daripada buat apa-apa. Heheheh...

Weekend sebelum raya haji tu aku ke Genting jalan-jalan. Best gak, walaupun time kitorang sampai pagi Sabtu tu, rides banyak yang tutup sebab kabus tebal dan hujan renyai-renyai. So, banyak naik rides indoor je. Kitorang lepak kat Awana, petang tu naik semula ke atas, barulah rides dah bukak walaupun masih sejuk dan agak berkabus. Tu yang time Maghrib pun naik rides lagi sambil menjerit-jerit. Aku jerit "Oh my goooooooooodddddddddddd oh my goooooooddddddddd...." Ok apa? Ekekekeke....

My session kat the Emerald company hari tu masih takde followup. Kalau ada, adalah. Kalau takde, takpelah. My current boss pun has some plans for me.

And now, am looking forward for December, the honeymonth! Hehehehe....


No comments:

Related Posts with Thumbnails